سئو محتوا راهنمای کامل

8 گام برای نوشتن یک محتوای سئو شده چک لیست محتوا برای SEO

طراحی خوشه‌ای (Pillar-Cluster) محتواها می‌تواند راهنمایی بزرگی برای درک انتیتی‎‌ها توسط گوگل باشد. این طراحی می‌تواند مباحث را در قالب خوشه‌های نیت (Intent Clusters) پوشش دهد.ربات‌های گوگل یک محتوا را ردیابی کرده و از محتواهای بالادستی‌ هم برای درک بهتر موضوع همین محتوا استفاده می‌کند. بنابراین سعی کنید محتواها را دسته‌بندی کرده و آن‌ها را به‌صورت خوشه‌ا‌‎ی طراحی کنید. چینش تصاویر در جستجوی تصویری گوگل (Google Image Search) هم کاملاً تحت تأثیر انتیتی‌ها است. چراکه گوگل از موجودیت‌ها برای شناسایی و درک تصاویر هم استفاده می‌کند.در واقع وقتی کاربر یک کوئری را جستجو می‌کند، گوگل با تحلیل داده‌های متنی موجود در تصویر، به دنبال تطابق‌های معنایی با موجودیت‌ها می‌گردد. این داده‌ها در قسمت‌هایی مانند نام تصاویر، عنوان تصویر در وب‌سایت، توضیحات و متن جایگزین (Alt Text) گنجانده می‌شود.

بااین‌حال، همیشه دوبار بررسی کنید؛ چرا که همیشه این‌‌گونه نیست که همه موضوع‌ها عنوان را در برچسب H1 قرار دهند. قانون اول ساخت URL این است که همیشه باید از ساختار پیچیده و گیج‌کننده بپرهیزید؛ هرچه کوتاه‌تر باشد بهتر است و البته باید از نظر کلیدواژه نیز بهینه‌سازی شده باشد. سئو مستمر به چه معناست؟ به معنی بازنگری و اصلاح محتواهای قدیمی است. بسته به این که چه مقدار محتوا تولید می‌شود، گاهی اوقات این بروزرسانی محتوا ماهانه انجام می‌شود اما می‌تواند فصلی یا سالانه نیز باشد. فقط زمانی که مناسب است یا زمانی که محتوا ایجاد می‌شود پست نکنید.

ما در جست‌وجو همیشه می‌خواهیم مطمئن باشیم که به‌روزترین محتوا را که درباره یک موضوع وجود دارد، پیدا می‌کنیم. مثلاً در بین نتایج برتر، محتوایی را می‌بینیم که کنار آن زمان انتشار (۲۱ ساعت گذشته) آماده است و روی آن کلیک می‌کنیم. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم. محتوا مستمر و سازگار با سئو بخشی از یک برنامه ثبات بلندمدت در دنیای بازاریابی دیجیتال است، برخلاف کانال‌های تبلیغاتی پولی مانند گوگل ادز که پس از اتمام بودجه ناپدید می‌شوند. آیا وقت این کار را ندارید؟ یک متخصص رسانه اجتماعی استخدام کنید که قدرت کانال‌های منتخب شما و هشتگ‌های مورد استفاده، پست‌گذاری مستمر و نگارش درست را می‌داند.

برای این کار عنوان اصلی را با هدینگ یک (H1)، تیترهای اصلی را با (H2) و زیر شاخه‌های آن‌ها را با (H3) و (H4) و… مشخص کنید. سعی کنید استفاده از صفت ها و قیدها را به حداقل برسانید و به جای آنها از کلمات ارزشمند استفاده کنید. از اصطلاحات، جناس (کلمات همجنس) و ارجاعات فرهنگی خودداری کنید زیرا این موارد ممکن است توسط مخاطبین و موتورهای جستجو به اشتباه تفسیر شوند. ممکن است توضیح دادن چیزی با استفاده از مثالی از برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود ایده جالبی به نظر برسد، اما تنها کاری که انجام می دهد این است که یک عنصر تصادفی و از نظر معنایی نامربوط به محتوای شما وارد شود. آخرین چیزی که می توانید از رقبای خود قرض بگیرید و استفاده درست کنید، کلمات کلیدی است که آنها در محتوای خود استفاده کرده اند ولی شما از آنها در نوشته های خود استفاده نکرده اید. اما اگرچه تطبیق کلمات کلیدی به صورت دقیق، امروزه به اندازه گذشته مهم نیستند، ولی شما هنوز هم باید از برخی از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که گوگل می داند محتوای شما در چه موردی است.

خیر، اما اطلاعات واضحی را از محتوا به گوگل می‌دهد که تأثیر بسیار زیادی در درک گوگل دارد. با وارد کردن یک عبارت در ابزار گوگل ترندز (Google Trends)، پیشنهادهایی می‌بینید که می‌تواند به‌عنوان انتیتی استفاده شود. انتیتی یک مفهوم کاملاً واضح است؛ اما کلمه کلیدی می‌تواند با ابهاماتی همراه باشد. در جدول زیر مثل‎‌هایی را از تفاوت بین کلمه کلیدی و انتیتی می‌بینید. در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌پردازیم. هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما می‌توانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را به‌عنوان یک مرجع معرفی کنند.

همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics می‌توانید داده‌های پنهان‌شده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید. این ابزار یک همراه کامل برای برنامه‌ریزی استراتژی سئو و تولید محتوای هدفمند است. اطلاعاتی که این ابزار ارائه می‌دهد شامل حجم جستجوی ماهانه، میزان رقابت و پیشنهاد قیمت برای هر کلیک (CPC) است. این داده‌ها به شما کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی مناسب‌تری برای محتوای خود انتخاب کرده و حتی استراتژی تبلیغاتی موثرتری تدوین کنید. یکی از سیگنال‌های رتبه‌بندی، استفاده از گرامر و دستور زبان مناسب است. همچنین استناد به منابع دیگر یکی از تکنیک‌های عالی برای بهینه‌سازی سئو است.

اما گوگل برای نمایش موجودیت‌های مختلف، ویژگی‌هایی را برای SERP در نظر گرفته که بسته به نوع انتیتی‌ آن‌ها را نمایش می‌دهد. سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز. بیدینگ دستی کار پیچیده‌ای است و به بررسی و به‌روزرسانی لحظه‌ای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود.

مانند هر چیز دیگر، مقدار محتوای جدیدی که منتشر می‌کنید به بودجه شما بستگی دارد. بیشتر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دارای یک بخش «کلمات کلیدی مرتبط» هستند. از این بخش در تمام محتوای خود استفاده کنید، صرف نظر از این که یک پست وبلاگی، توضیح ویدئو یا هر نوع محتوای دیگری تولید می‌کنید. فقط توجه داشته باشید هر محتوایی که شما استفاده میکنید، باید طبق اصول سئو باشد و محتوای شما یک محتوای سئو فرندلی باشد. در ادامه این داستان ما به همه جنبه های بهینه سازی محتوا اشاره کرده ایم که شامل این موارد هم خواهد شد.

لینک سازی خارجی؛ لینک هایی هستند که از یک سایت به سایت دیگر لنکی داده می دهد. از نظر گوگل وجود لینک خارجی نشان می‌دهد مدیران سایت‌های دیگر محتوای شما را مفید دانسته و آن را به کاربرانشان پیشنهاد می‌دهند. یکی دیگر از نکات مهم در بهینه سازی تولید محتوا، استفاده از عکس‌های استاندارد برای محتوا است. عکس‌ها باید سایز مناسب، حجم‌کم، فاقد لوگو یا هرگونه واتر‌مارک باشد. همچنین عکسی که برای مقاله انتخاب می‌شود باید مرتبط با موضوع آن مطلب باشد.

و قطعاً آنچه در این مقاله رویَش کنکاش داریم، محتوای تحت وب هست، که محتوا تحت وب باید در آن‌ها اصول سئوی محتوا رعایت شده باشد. در میان سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نیاز به محتوای ناب جهت رفع نیازهای کاربران به چشم می‌خورد. اصول سئوی محتوا یکی از کلیدی‌ترین اعمالی است که هر وب مستری باید با آن آشنایی داشته باشد. تولید محتوا در وب‌سایت‌ها هرچند باکیفیت و خوب باشد، اگر سئو شده نباشد هیچ اهمیتی ندارد. اگر به‌عنوان پلتفرم بلاگ خودتان از وردپرس استفاده می‌کنید ابزارهای زیادی وجود دارد (که در قالب پلاگین هستند) که شما می‌توانید از آن‌ها در تولید محتوای سئو شده بهره ببرید.

حالا بیایید هر یک از این انواع کلمه کلیدی را به‌صورت جزئی‌تر بررسی کنیم. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، به‌جای هدف جستجو (Search Intent) از هدف کاربر (User Intent) هم استفاده می‌شود. همان‌طور که گفتیم، کسی که کلمه «لپ‌تاپ» را جستجو می‌کند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپ‌تاپ‌ها باشد. اما وقتی کسی عبارت «خرید لپ‌تاپ گیمینگ زیر ۵۰ میلیون» را جستجو می‌کند، کاملاً هدف مشخصی دارد. آقا جذاب بودن عنوان محتوا به کنار، بهتره عنوانت کلمه کلیدی رو داشته باشه؛ اونم اگه اول عنوان باشه که دیگه محشره.

رعایت این نکات شما را در بخش نتایج تصاویر  گوگل در رده های بالاتری قرار می دهد. یکی از اصول مهم سئوی محتوا بهینه سازی تصاویر است که باید به آن دقت کنیم. به‌عنوان‌مثال فرض کنید که کلمه کلیدی اصلی ما محتوای سئو شده است. حال کلمه “چگونگی استفاده از کلمات کلیدی بلند در محتوای سئو شده” یک کلمه کلیدی بلند یا دم‌دراز برای ما خواهد بود. یکی دیگر از سیگنال‌های بسیار خوب برای گوگل، استفاده از کلمات کلیدی بلند در هدینگ ها و بدنه محتوا است که ما باید از آن قطعاً استفاده کنید. این کلمات کلیدی را می‌توانید به‌صورت پرسشی دربیاورید و یا از ترکیب کلمه کلیدی اصلی با کلمات دیگر آن را به کار ببرید.

مقالات عمیق می‌توانند به تثبیت برند شما به عنوان یک مرجع در جایگاه شما کمک کنند و اطلاعات جامعی در مورد موضوعات خاص ارائه دهند. یادتان باشد حتی اگر بهترین و جامع‌ترین محتوا را بنویسید، اما به ساختار و خوانش‌پذیری آن توجه نکنید، محتوا عایدی برای‌تان نخواهد داشت. همانطور که چرخ ها بدون موتور کارایی ندارد، محتوا بدون سئو نیز در بازاریابی دیجیتال کارایی ندارد. و درست مثل موتور بدون چرخ، یک ماشین پر زرق و برق است که در هیچ کجا، جایی ندارد. در بعضی از موارد، می‌توانید کلمات و حروف ربط را نیز حذف کنید تا URL کوتاه و مرتب تر به نظر برسند.

اما پس از اینکه ما چند مقاله با تصاویر یونیک و تولید شده توسط خودمان استفاده کردیم نتیجه کار فوق العاده بود. در بسیار از مواقع یک کلمه کلیدی به اشکال گوناگون، ارتباط معنایی و یا مدل های مختلفی نوشته می شود که معنا و نیاز کاربرد همان است. محتوای با کیفیت و اوریجینال، پایه و اساس کلیه تلاش های شما در زمینه سئو است. یک راه دیگر برای محک زدن و بررسی محتواهای خودمان در برابر رقبا، بررسی آن از لحاظ طول محتوا است. شما می توانید از میانگین تعداد کلمات محتوای رقیب به عنوان شاخصی برای اینکه چقدر نوشته آنها کامل است استفاده کنید. اگر نوشته آنها به طور قابل توجهی طولانی تر از شما باشد، شاید شما به برخی از جزئیات نپرداخته اید و آنها را از دست داده باشید.

اگر می‌خواهید رتبه 1 را در گوگل کسب کنید، به مطالعه ادامه دهید زیرا محتوای استثنایی قدرتمند سئو شده، دومینوی اصلی برای دستیابی به ترافیک جستجوی ارگانیک است. تولید محتوا می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند بازاریابی، آموزش، فروش و افزایش تعاملات با مخاطبان مورد استفاده قرار گیرد. در دنیای دیجیتال، محتوای خوب نه‌تنها باید پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشد، بلکه باید بهینه‌سازی شده (سئو شده) باشد تا در موتورهای جستجو به‌راحتی پیدا شود و ترافیک بیشتری به سایت یا رسانه‌های اجتماعی جلب کند. محتوای سئو شده باید هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد. این کار با گنجاندن کلمات کلیدی هدف شما به طور طبیعی در سراسر محتوا ، بهبود سرعت سایت و طراحی سایت به گونه ای که در تمامی دستگاه های موبایل پاسخگو باشد، انجام می شود.

اجرا استراتژی سئو برای سئو خارجی شامل تمامی اقداماتی است که خارج از سایت برای بهینه سازی صفحات سایت انجام می شود. بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بک لینک سازی و درج آگهی در سایت های پربازدید از تکنیک های سئو خارجی محسوب می شود. اگر خاک شما حاصل خیز باشد ولی به درستی بذرها کاشته نشوند، گیاهی به ثمر نمی رسد. همین آمار و ارقام نشان می‌دهد مفاهیمی مثل بازاریابی محتوایی، تولید محتوا و سئو چقدر مهم هستند؛ ایجاد ترافیک ارگانیک و جذب مشتری به درک درستی از آن‌ها گره خورده است. محتوای سئو شده یا محتوای سئو بیس به محتوایی گفته می شود که همه بخش های آن سئو شده باشد. بخش های سئویی محتوا میتواند شامل سئو عنوان، متادیسکریپشن، تصاویر، لینکسازی، بدنه محتوا، هدینگ ها و… باشد.

هدف استفاده از کلمات کلیدی هم این است که یک محتوا برای این جستجو، رتبه خوبی بگیرد.پس تولید محتوا بر اساس تحقیق کلمات کلیدی کماکان ادامه دارد. اما تغییری که ایجاد شده، این است که باید این کلمه کلیدی را برای گوگل به یک انتیتی یا موجودیت تبدیل کنید. برای این کار باید در طول محتوا از مفاهیم مرتبط با کلمه کلیدی استفاده کنید. علاوه بر این، توسعه یک استراتژی محتوا با لیستی از کلمات کلیدی دنباله دار می‌تواند به شما کمک کند بخش‌های خاصی از مخاطبان را هدف قرار داده و رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را بهبود بخشد. اگر برای محتوا و سئو سایت خود به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از تیم متخصصان وب رمز کمک بگیرید.

برای آشنایی با سئو تصویر، پیشنهاد می‌کنیم مطلب سئو تصاویر را وبلاگ سگمنت آکادمی مطالعه کنید. اگر نیازی به مشاوره برای راه اندازی کسب کارت داری این فرم پر کن تا متخصص های ما باهات تماس بگیرن. ما در سایت بهارمن به یادگیری هر مهارتی که به شکوفایی و بهار زندگی‌مان کمک کند، می‌پردازیم. برای سفارش آنلاین سئوی پیشرفته کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی پیشرفته ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به کدُ سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. التبه این استراتژی را می توانید برای محتواهای قدمی که همین الان دارای رتبه هستند هم استفاده نمایید.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید.

در ابتدا از دیدگاه محتوا، تصاویر هستند که در سرعت صفحه نقش دارند؛ بنابراین برای بهینه‌سازی آنها وقت بگذارید. از ابزاری مانند PageSpeed گوگل و GTmetrix برای مشاهده سرعت صفحه‌تان و فرصت‌های بهبود آنها بهره بگیرید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از پلاگین WP Last Updated Date استفاده کنید. فراموش نکنید درست است که نشان به‌روزرسانی تاریخ شاید یک عامل رتبه‌بندی نباشد؛ اما شواهد زیادی نشان می‌دهد تعداد کلیک بر جست‌وجوی طبیعی تأثیر می‌گذارد. همچنین فراموش نکنید درگیرشدن کاربر در صفحه بسیار مهم است؛ چرا که به او دوباره اطمینان می‌دهد محتوای شما به‌روز است. مسلما هیچ‌کس نمی‌خواهد برای نقشه مترو تهران که متعلق به سه سال پیش است را ببیند.

برای مثال «مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ»، «بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴» و «بررسی ایرپاد پرو ۲» از این نوع کلمات کلیدی هستند. پس اگه می خای یه محتوای سئو شده بنویسی فکر کپی رو از ذهنت بنداز بیرون. تجربه شخصی رو بخوای من بهت میگم که هم محتوای یونیک نوشتم هم کامل کپی کردم. محتوای یونیکم راحت اومده رتبه های بالا ولی محتوای کپی با کلی ادعا و بک لینک صفحه یک رو بزور دید. تغییر به سوی استفاده از کلمات کلیدی دم بلند برای موفقیت در استراتژی سئو ضروری خواهد بود چون جستجوی صوتی افزایش یافته است.

برای رفع خطای Keyword Stuffing در وردپرس و بهینه‌سازی صحیح کلمات کلیدی، استفاده معقول از کلمات کلیدی و استفاده درست از افزونه‌های سئو پیشنهاد می‌شود. کیورد استافینگ معمولاً منجر به افزایش نرخ پرش (Bounce Rate) می‌شود، زیرا محتوای سایت به‌طور مصنوعی و بدون ارتباط طبیعی و منطقی، با کلمات کلیدی پر شده است. زمانی که کاربران وارد صفحه‌ای می‌شوند که حاوی کلمات کلیدی تکراری و غیرطبیعی است، به احتمال زیاد از صفحه خارج می‌شوند و به نتایج جستجوی دیگری مراجعه می‌کنند. این اتفاق باعث افزایش نرخ پرش و کاهش زمان ماندگاری کاربران در سایت می‌شود که از نشانه‌های منفی برای گوگل به حساب می‌آید. کلمه کلیدی در تولید محتوا بسیار مهم است؛ این کلمات به موتورهای جستجو کمک می‌کنند بفهمند موضوع صفحه چیست.

با استفاده از این ابزارها می‌توانید ببینید که کدام صفحات بهترین عملکرد را دارند و در کجا نیاز به بهبود دارید. تولید ویدئو یکی از روش‌های مؤثر در تولید محتوا است که به‌طور قابل‌توجهی در سال‌های اخیر رشد کرده است. ویدئوها می‌توانند شامل مصاحبه‌ها، وبینارها، و ویدئوهای آموزشی باشند. این نوع محتوا به دلیل قابلیت نمایش احساسات و انتقال پیام‌ها به‌صورت بصری و صوتی، بسیار جذاب و مؤثر است. همچنین، ویدئوها می‌توانند در پلت‌فرم‌های مختلفی مانند یوتیوب، اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک گذاشته شوند و به جذب ترافیک و افزایش تعامل کمک کنند. TF-IDF )Term Frequency-Inverse Document Frequency) و Keyword Stuffing دو مفهوم متفاوت در دنیای سئو و بهینه‌سازی محتوا هستند که هدف و روش‌های کاربردی آن‌ها کاملاً متغیر است.

فقط کافیست از کلمات lsi در متن چندبار استفاده نمایید و پیشنهاد میکنیم آنها را در متن bold (برجسته) کنید. در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می دهم که چطور و چه مواردی باید بررسی شود. برای انجام مشاوره، با ما در تماس باشید و یا فرم مشاوره را پر کنید، کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. ثبت Schema Markup، سئوی خارجی و داخلی بر اساس انتیتی، تولید محتوای مرتبط و یونیک، استفاده از LSIها و معماری خوشه‌ای محتواها می‌تواند به بهبود Entity بیانجامد. سئو در گذشته به انتخاب یک کلمه کلیدی و تکرار چندباره آن در قسمت‌های محدودی از محتوا محدود می‎‌شد. اما در سئوی موجودیت‌محور، باید به شیوه‌های مختلف، سرنخ‌هایی را درباره موضوع محتوا به گوگل بدهید.آموزش Entity در سئو، شامل چندین تکنیک‌ است که در ادامه آن‌ها را می‌بینید. گوگل برای معناشناسی و پیدا کردن انتیتی‌ها، از فناوری پردازش زبان طبیعی یا Natural Language Processing (NLP) کمک می‌گیرد.

اطمینان حاصل کنید که تگ‌های عنوان بلافاصله توجه مخاطب را به خود جذب می‌کنند. متخصصان سئو می‌دانند که کلمات کلیدی به دلیل ترندها یا موضوعات قدیمی و تغییرات محصول و خدمات با گذشت زمان دستخوش تغییر می‌شوند. 80% از استراتژی خود را بر روی کلمات کلیدی همیشه سبز متمرکز کنید که می‌دانید برای مدت طولانی قابل اعتماد هستند و تنها 20% را بر روی کلمات کلیدی ترند یا پرطرفدار خرج کنید. محتوایی که موفقیت‌های کسب و کار شما یا سایر افراد را نشان می‌دهد. به طور معمول، این جایی است که افراد اطلاعات مورد نیاز برای تبدیل شدن به مشتری را پیدا می‌کنند. در اینجا برخی از مهم‌ترین انواع محتوا که به بهبود سئو کمک می‌کنند، آورده شده است.

گذاشتن تصاویر و ویدئو در محتوا تأثیر مثبتی بر زمان توقف روی محتوا دارد؛ براساس پژوهشی از Hubspot حدود ۸۰ درصد بازاریابان می‌گویند استفاده از ویدئو زمان توقف روی محتوا را در وبسایت افزایش می‌دهد. اضافه‌کردن ویدئو و تصاویر (که شامل اینفوگرافی و نمودارها هم می‌شود)، سبب می‌شود که محتوا به‌راحتی خوانده شود. تردیدی نیست که اگر محتوایی با تصاویر همراه باشد، ما را بیشتر جذب می‌کند تا زمانی‌که محتوا چیزی جز متن ندارد. در اینجا، ما درواقع زمینه اصلی و تمرکز بر عبارت کلیدی را به‌روشنی نشان می‌دهیم (راهنمای کمپین ریتارگتینگ)؛ بااین‌حال، استفاده از یک تغییر و افزودن واژه‌هایی، به کاربر نشان می‌دهد که هدف این راهنما کسب‌وکارها هستند. برچسب‌های H2 را مختصر بنویسید و به‌ یاد داشته باشید که نیازی نیست مدام از کلمه کلیدی یا شکلِ تغییریافته آن استفاده کنید؛ فقط این کار را به شکلی انجام دهید که پیام اصلی را منتقل کند.

هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی می‌شود. کلمات کلیدی متوسط، در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند و همچنان از میزان جستجوی نسبتاً بالایی برخوردارند. عباراتی مانند «توپ آدیداس»، «تبلت سامسونگ» و «لباس ارزان» نمونه‌هایی از این نوع کلمات هستند. البته بعضی متخصصان، معیار این دسته‌بندی را میزان جستجوی کلمات توسط کاربران در نظر می‌گیرند. ارائه گزارش به شما نشان می دهد تلاش‎های تیم سئو به چه اندازه در روند بهبود سایت و نتایجی که به دست آمده کمک کرده است. این گزارش به صورت دوره ای و در بازه زمان های مختلف به  شما ارائه داده می شود تا بتوانید بهترین تصمیمات را برای سایت خود بگیرید.

آیا جایگاه خود را از دست داده‌اید؟ بررسی کنید که آیا لینکی را از دست داده‌اید یا آیا رقبا به خاطر آن کلمه کلیدی خاص از شما پیشی گرفته‌اند. آن محتوا را پیدا کنید و ببینید که چگونه می‌توانید آن را تقویت کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد. به همین دلیل است که تحقیق کلمات کلیدی باید به طور مستمر در حین اجرای یک کمپین محتوایی انجام شوند، به خصوص برای کلمات کلیدی ترند فراموش نکنید که از Google Trends برای یافتن کلمات کلیدی اضافی استفاده کنید. اکنون این فهرست را بردارید و در ابزار تحقیق کلمات کلیدی محبوب خود اجرا کنید. اگر مخاطب خود را بشناسید، ابزارها به طور طبیعی فهرست شما یا نسخه‌های بهتری که افراد واقعا در حال جستجو هستند را نشان خواهند داد. چه کسی ویدئو را دوست ندارد؟ ویدئوها باید ازطریق تگ‌گذاری و انتخاب تیترهای مناسب برای هر کانال بهینه شوند و همچنین می‌توانند مکمل مقاله، وبلاگ، صفحه یا نوع دیگری از محتوای نوشتاری بهینه شده باشند.

هیچ قانون مشخصی وجود ندارد؛ اما روی هر چیزی لینک ندهید (و مسلما فقط کلمات کلیدی نیستند که می‌توان به آنها لینک داد و اجبارا هم نباید به آنها لینک داد). به جایی که واقعا با محتوا ارتباط معنایی دارد و به صفحه هدف ارزش بیشتری می‌دهد، لینک بدهید. اگر سایت شما هم‌اکنون ریسپانسیو است (در قالب نسخه تلفن همراه به خوبی نمایش داده می‌شود و کار می‌کند) بسیار عالی است. با این‌ حال، حواس‌تان باشد که بررسی کنید محتوای شما در گوشی‌های تلفن‌ همراه چگونه به نمایش درمی‌آید. چه محتوایی می‌توانید تولید کنید که متفاوت از آنچه هر کس دیگری تولید می‌کند باشد؟ شاید اینفوگرافیک‌ها نیز خیلی بتوانند به شما کمک کنند. همیشه از نام فایلی استفاده کنید که بازتاب‌دهنده عنوان باشد، متن جایگزین توصیفی را با کلمات کلیدی مرتبط بنویسید و در صورت امکان از کپشن استفاده کنید.

سرتیتر های H2 تا H6 یا همان زیر عنوان ها (outline) برای بخش بندی  برچسب گذاری، در متن استفاده می شود. اما نقش آنها در واقع دوگانه است، از یک طرف، سرفصل های H2-H6 با تقسیم متن به بخش ها، نقش عناصر ناوبری را ایفا می کنند. از سوی دیگر، گوگل آنها را به عنوان بخش های مهمتر متن می بیند، به این معنی که آنها باید به صورت معنادار نوشته شوند و شامل برخی از کلمات کلیدی شما باشند. شما الان سئوی محتوا را یاد گرفتید و به راحتی می‌توانید با انجام این مراحل، محتوای خود را به رتبه‌های بالا برسانید. اما اگر به شغل سئو علاقه دارید و دوست دارید یک متخصص سئو با درآمد بالا شوید می‌توانید با شرکت در دوره حرفه‌ای سئو به صورت یک پکیج کامل، به یک متخصص سئو تبدیل شوید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/